По думите на издателите в България се разпространява БЕЗПЛАТНО за:
Национални специализирани форуми
Търговски изложения
Търговци на вина и спиртни напитки
Хотелиери и ресторантьори
Отделно го пласират и на:
Винария 2009
Луксозни хотели и ресторанти
Специализирани търговски вериги и луксозни магазини
Министерство на икономиката
Авио превозвачи
Дегустации на български и чуждестранни вина
Прочетох статията Ви. Какво общо имат търговците на вино с Вашето мнение, като консуматор? Цената? Не знам защо имам чувството, че българина обича да бъде „удрян в цената“. Оня ден гледах една бутилка Унико, 2003 – 90 ЕУР в Испания, в БГ я няма, но пък Алион е около 200 лева, смях през сълзи, после търговците се оплакват имало криза, та то си струва да отидеш до някоя нискотарифна дестинация за да си напазаруваш виното от летището и да се върнеш обратно веднага. Относно каталога – голяма мъка. Сигурно е идея на Перно Рикар тоя каталог – та то почва с тях, навсякъде по белия свят се започва от А->Я, а не от средата към нищото. Какви търговци на ВИНО са Авекс, че трудно се сещам, камо ли Перно Рикар, изобщо що си правим каталози, да сечем повече дървета ли или други дървета да ги четат. Какво толкова можеш да вместиш в такъв каталог – шато Карбонат, домейн ЛиМенада или пък онези с етикетите от менделеевата таблица. Изобщо ние сме лайноватори, да ме простите.
Много интересене коментар, ас. Моето мнение е, че за жалост повечето търговци на вино у нас все още са просто търговци и нищо повече. Няма значение дали продават вино или чорапи – важно е печалба да има и то по възможност по-голяма и по-лесна. Нищо лошо само по себе си. Да, ама очевидно и вие, и аз знаем, че за да продаваш вино ти трябват малко повече неща от простото желание за печалба. Трябва ти визия както за това какво продаваш, така и на кого го продаваш. Някои имат тази визия и се възползват лесно от следния факт:
Българският консуматор все още се лъже лесно и май няма изглед скоро да стане по-малко наивен. Това ще е дълъг еволюционен процес. До тогава всякакви търговци ще се упражняват първо с цени, а после и с вина, които не са нищо особено, но удобно се представят за „икони“ или други подобни глупости. Когато човек не може да различи едното от другото този номер минава.
А за каталога е ясно: събрали са се и са се представили. Моята забележка е, че това не може да е „Who is who“, защото вътре не са, както вие се изразявате, „от А до Я“. 🙂 Пишете по-често. Личи си, че познавате материята и проблемите. 🙂
Имам няколко въпроса към автора на статията, Ясен.
Защо трябва да се критикува и оплюва всеки опит за създаване на нещо ново и подпомагане на даден бранш? Да, каталога има някои липси, но Вие да знаете нещо перфектно? Добре съм запознат с него и виждам, че е направен един максимално добър опит да се съберат водещите производители и търговци, дадена е подробна информация за виното въобще и за това как се е развивало винопроизводството в България. И като добавим, че това е първо издание на каталога и се очаква следващо, работата е успешна и такъв проект би трябвало да се насърчава в бъдеще…но, естествено не е лесно да преглътнеш чуждия успех(не е препратка към вас, говоря като цяло за българската психология)
И още нещо, какво означава „по думите на издателите“? Не съм чувал каталога да се заплаща където и да било, при положение, че го има и в мрежата.
Благодаря ви за коментара A.S.
Не разбирам, защо смятате, че съм „оплюл“ каталога или, че съм изпълнен със завист от успеха му, какъвто и да е той. Напротив – още в самото начало споменавам, че е полезен. Моля ви, обърнете внимание на текста и ще видите, че той е съвсем добронамерен – това, че се посочват някои негови недостатъци се нарича добронамерена критика, а не „оплюване“. Хубаво е да се пазим от крайности 🙂 Освен това трябва да признаете, че „Who is who“ едва ли е коректно заглавие от страна на издателите, защото, както вие сам/а казвате, в него се намират само „водещите производители и търговци“. Принципно знаете, че „Who is who“ изданията имат за основна своя претенция изчерпателността и пълнотата в дадена област – нещо, което е доста далеч от изпълнението на каталога, за който говорим. Това е, което съм изкал да кажа и съм се опитал, пак съвсем добронамерено, да пожелая в едно бъдеще издание „белите полета“ да бъдат запълнени. Моля, ако сте свързан/а с изданието, да не се чувствате засегнат/а по какъвто и да е начин. Смятам за много по-ценно добронамереното, макар и на места иронично, посочване на проблемите, отколкото безкритичните хвалебствия за така или иначе добре организираната и свършената работа.
Ваш,
Ясен
PS „По думите на издателя“ е спасителна сламка, за която се хванах, за да отговоря на въпроса по-горе. Нямах собствена информация и се обърнах към страницата на издателите, където се посочва, че каталогът е безплатен и се разпространява по посочения начин. Не съм чувал някъде да се искат пари за него.
Като домакин, Ясен е много миролюбиво настроен. Аз пък също ще кажа, че тоя каталог е едно голямо нищо. „Имало някой липси“, ха. Нищо няма в него. Само платена реклама на някой фирми. Всъщност, защо ли се учудваме. Като всяко нещо е това, който даде нещо ще го има. Който не даде, няма да го има.
Бих казал, че в този си вид таз хартийка е малко по-луксозно огледало на всичко свързано с виното в БГ. Некви измислени магазини се правят на луксозни щото имат 30 вина по 200лв. Други пък на вносители, внасят 280 много скъпи боклука и 20 още по-скъпи прилични вина. Друг пък продава 20 вида моцЪрела, и дига шум до БоговЬете, че било нещо супер, квалитетно, нема друго на света, единствено, с 300% надценка. И там също така некви измислени, се правят на звезди, пазаруват, се надуват, снобаруват и подуват. Пфуууууу, Интересно как 5 евро в Италия, тука стават 20лева.
Ама нали, нии за пЬет лева вино ни пием, препоръчайте нЬи нещо малко по-скъпичко, червено, нЬкое плътно ШАРДОНЕНЕЦЕ. Блалалалалал.
Самата истина, тежка, болезнена и гадна е, че НИЕ БЪЛГАРИТЕ сме уникално безмозъчни профани. Даваме си парите на вятъра, живеем от днес до утре, не виждаме по-далеч от носа си, тъпи сме, ограничени, лакоми, лицемери, и (за да се върна пак в темата) четем измислени каталози Ху. из Ху. се наричат. Не са така всички хора, ама повечето.
Отклоних се, какво да се прави. Специално за виното има някакви наченки за подобряване на БГ вината – цена/качество. Ама и там мисля, че е само времено, щото и те бяха неподготвени и сега се чудят как да се оправят. Имам някакво вътрешно усещане, че новите реколти ще ни залеят с посредственост.
Sharko, дано някой ден нашият Ганьо се поевропейчи и смени манталитета си. Но скоро, по мое мнение, не се очертава това да се случи. Нашенецът си иска да забогатее от раз и не го интересува нищо друго. Такъв даже и „търговец“ не можеш да го наречеш.
Като човек, който има отношение към виното, мога само да съжалявам, че България е в такава ситуация. Имаме хубави вина, както имаме и мнооооооого боклук (и винпромски, и бутиков), но това го има и по света. Само, че по света хората са стъпили на зелята, а ние хвърчим в облаците и чакаме милионите да завалят като бутилираме 1-2 реколти.
Колкото и да искам да направя вино, да е хубаво, качествено и прочие, с мноооооого малки изключения мога да кажа, че няма такова нещо като „цена-качество“ в България. При нас всичко е надуто. И който и винопроизводител да изкара добър продукт, той трябва да се впише в общия пейзаж.
Ако пуснеш виното си евтино – минаваш в графата „пффуййй, евтин боклук“.
Ако пък като всички останали сложиш висока цена, за да оправдаеш производствените разходи – ниския добив, ръчния подбор, хубавата опаковка, качествения корк, барика и т.н., тогава пък си „изхвърляч“.
А от къде можем да се сдобием с хартиеният вариант на каталога?
По думите на издателите в България се разпространява БЕЗПЛАТНО за:
Национални специализирани форуми
Търговски изложения
Търговци на вина и спиртни напитки
Хотелиери и ресторантьори
Отделно го пласират и на:
Винария 2009
Луксозни хотели и ресторанти
Специализирани търговски вериги и луксозни магазини
Министерство на икономиката
Авио превозвачи
Дегустации на български и чуждестранни вина
Прочетох статията Ви. Какво общо имат търговците на вино с Вашето мнение, като консуматор? Цената? Не знам защо имам чувството, че българина обича да бъде „удрян в цената“. Оня ден гледах една бутилка Унико, 2003 – 90 ЕУР в Испания, в БГ я няма, но пък Алион е около 200 лева, смях през сълзи, после търговците се оплакват имало криза, та то си струва да отидеш до някоя нискотарифна дестинация за да си напазаруваш виното от летището и да се върнеш обратно веднага. Относно каталога – голяма мъка. Сигурно е идея на Перно Рикар тоя каталог – та то почва с тях, навсякъде по белия свят се започва от А->Я, а не от средата към нищото. Какви търговци на ВИНО са Авекс, че трудно се сещам, камо ли Перно Рикар, изобщо що си правим каталози, да сечем повече дървета ли или други дървета да ги четат. Какво толкова можеш да вместиш в такъв каталог – шато Карбонат, домейн ЛиМенада или пък онези с етикетите от менделеевата таблица. Изобщо ние сме лайноватори, да ме простите.
Много интересене коментар, ас. Моето мнение е, че за жалост повечето търговци на вино у нас все още са просто търговци и нищо повече. Няма значение дали продават вино или чорапи – важно е печалба да има и то по възможност по-голяма и по-лесна. Нищо лошо само по себе си. Да, ама очевидно и вие, и аз знаем, че за да продаваш вино ти трябват малко повече неща от простото желание за печалба. Трябва ти визия както за това какво продаваш, така и на кого го продаваш. Някои имат тази визия и се възползват лесно от следния факт:
Българският консуматор все още се лъже лесно и май няма изглед скоро да стане по-малко наивен. Това ще е дълъг еволюционен процес. До тогава всякакви търговци ще се упражняват първо с цени, а после и с вина, които не са нищо особено, но удобно се представят за „икони“ или други подобни глупости. Когато човек не може да различи едното от другото този номер минава.
А за каталога е ясно: събрали са се и са се представили. Моята забележка е, че това не може да е „Who is who“, защото вътре не са, както вие се изразявате, „от А до Я“. 🙂 Пишете по-често. Личи си, че познавате материята и проблемите. 🙂
Имам няколко въпроса към автора на статията, Ясен.
Защо трябва да се критикува и оплюва всеки опит за създаване на нещо ново и подпомагане на даден бранш? Да, каталога има някои липси, но Вие да знаете нещо перфектно? Добре съм запознат с него и виждам, че е направен един максимално добър опит да се съберат водещите производители и търговци, дадена е подробна информация за виното въобще и за това как се е развивало винопроизводството в България. И като добавим, че това е първо издание на каталога и се очаква следващо, работата е успешна и такъв проект би трябвало да се насърчава в бъдеще…но, естествено не е лесно да преглътнеш чуждия успех(не е препратка към вас, говоря като цяло за българската психология)
И още нещо, какво означава „по думите на издателите“? Не съм чувал каталога да се заплаща където и да било, при положение, че го има и в мрежата.
Благодаря ви за коментара A.S.
Не разбирам, защо смятате, че съм „оплюл“ каталога или, че съм изпълнен със завист от успеха му, какъвто и да е той. Напротив – още в самото начало споменавам, че е полезен. Моля ви, обърнете внимание на текста и ще видите, че той е съвсем добронамерен – това, че се посочват някои негови недостатъци се нарича добронамерена критика, а не „оплюване“. Хубаво е да се пазим от крайности 🙂 Освен това трябва да признаете, че „Who is who“ едва ли е коректно заглавие от страна на издателите, защото, както вие сам/а казвате, в него се намират само „водещите производители и търговци“. Принципно знаете, че „Who is who“ изданията имат за основна своя претенция изчерпателността и пълнотата в дадена област – нещо, което е доста далеч от изпълнението на каталога, за който говорим. Това е, което съм изкал да кажа и съм се опитал, пак съвсем добронамерено, да пожелая в едно бъдеще издание „белите полета“ да бъдат запълнени. Моля, ако сте свързан/а с изданието, да не се чувствате засегнат/а по какъвто и да е начин. Смятам за много по-ценно добронамереното, макар и на места иронично, посочване на проблемите, отколкото безкритичните хвалебствия за така или иначе добре организираната и свършената работа.
Ваш,
Ясен
PS „По думите на издателя“ е спасителна сламка, за която се хванах, за да отговоря на въпроса по-горе. Нямах собствена информация и се обърнах към страницата на издателите, където се посочва, че каталогът е безплатен и се разпространява по посочения начин. Не съм чувал някъде да се искат пари за него.
Като домакин, Ясен е много миролюбиво настроен. Аз пък също ще кажа, че тоя каталог е едно голямо нищо. „Имало някой липси“, ха. Нищо няма в него. Само платена реклама на някой фирми. Всъщност, защо ли се учудваме. Като всяко нещо е това, който даде нещо ще го има. Който не даде, няма да го има.
Бих казал, че в този си вид таз хартийка е малко по-луксозно огледало на всичко свързано с виното в БГ. Некви измислени магазини се правят на луксозни щото имат 30 вина по 200лв. Други пък на вносители, внасят 280 много скъпи боклука и 20 още по-скъпи прилични вина. Друг пък продава 20 вида моцЪрела, и дига шум до БоговЬете, че било нещо супер, квалитетно, нема друго на света, единствено, с 300% надценка. И там също така некви измислени, се правят на звезди, пазаруват, се надуват, снобаруват и подуват. Пфуууууу, Интересно как 5 евро в Италия, тука стават 20лева.
Ама нали, нии за пЬет лева вино ни пием, препоръчайте нЬи нещо малко по-скъпичко, червено, нЬкое плътно ШАРДОНЕНЕЦЕ. Блалалалалал.
Самата истина, тежка, болезнена и гадна е, че НИЕ БЪЛГАРИТЕ сме уникално безмозъчни профани. Даваме си парите на вятъра, живеем от днес до утре, не виждаме по-далеч от носа си, тъпи сме, ограничени, лакоми, лицемери, и (за да се върна пак в темата) четем измислени каталози Ху. из Ху. се наричат. Не са така всички хора, ама повечето.
Отклоних се, какво да се прави. Специално за виното има някакви наченки за подобряване на БГ вината – цена/качество. Ама и там мисля, че е само времено, щото и те бяха неподготвени и сега се чудят как да се оправят. Имам някакво вътрешно усещане, че новите реколти ще ни залеят с посредственост.
Sharko, дано някой ден нашият Ганьо се поевропейчи и смени манталитета си. Но скоро, по мое мнение, не се очертава това да се случи. Нашенецът си иска да забогатее от раз и не го интересува нищо друго. Такъв даже и „търговец“ не можеш да го наречеш.
Като човек, който има отношение към виното, мога само да съжалявам, че България е в такава ситуация. Имаме хубави вина, както имаме и мнооооооого боклук (и винпромски, и бутиков), но това го има и по света. Само, че по света хората са стъпили на зелята, а ние хвърчим в облаците и чакаме милионите да завалят като бутилираме 1-2 реколти.
Колкото и да искам да направя вино, да е хубаво, качествено и прочие, с мноооооого малки изключения мога да кажа, че няма такова нещо като „цена-качество“ в България. При нас всичко е надуто. И който и винопроизводител да изкара добър продукт, той трябва да се впише в общия пейзаж.
Ако пуснеш виното си евтино – минаваш в графата „пффуййй, евтин боклук“.
Ако пък като всички останали сложиш висока цена, за да оправдаеш производствените разходи – ниския добив, ръчния подбор, хубавата опаковка, качествения корк, барика и т.н., тогава пък си „изхвърляч“.
К’во да говорим… Това е приказка безкрай…